dinsdag 2 oktober 2012

'ontstressen'



Wie had dat ooit kunnen denken, Irene in de revisie. 
Lang heeft het autootje doorgesukkeld, maar nu moet het toch even nagekeken worden. Volgende week heb ik een afspraak met een deskundige en dan zal blijken of een likje verf voldoende is. Mocht dit niet het geval zijn, dan moet misschien de motorkap open. Ik ga natuurlijk uit van het eerste. 
Hier thuis slijt ik mijn uren. Ik doe niet veel daar ik tevens geveld ben door een vervelende verkoudheid. Mijn keel lijkt wel schuurpapier en ik hoest me de nacht door. Wanneer ik me ‘s morgens heb aangekleed ligt daar de hele dag voor me. Lezen kan ik niet, geen concentratie genoeg voor. Ik zit maar een beetje en doe de hoogst nodige boodschappen. 
Gelukkig ben ik niet alleen. 3 katten zijn de gehele dag om mij heen. Er is er altijd wel één die om aandacht vraagt en die geef ik graag. Katten hebben het ideale leven en het ideale karakter. Zij doen echt helemaal niets tegen hun zin. Ze slapen een gat in de dag. ‘s Morgens, ‘s middags en een groot deel van de avond liggen ze, ofwel gestrekt, ofwel opgerold, in een jaloersmakende slaaphouding. 
In de Bijbel staat: “Aanschouw de mieren gij luiaard”. Er had voor mij achter kunnen staan: “Kijk eens naar een kat gij gestreste”. 
Niets kan een mens, in ieder geval mij, een rustiger gevoel geven dan een spinnende kat op schoot of naast je op de bank. 
Ze leren me te ‘ontstressen’, helemaal gratis voor niets.

2 opmerkingen:

  1. aaaah, Joofs!! Al 2 keer op het internet, hij moest eens weten. Ik kom vrijdag weer mee ontstressen met de jongens :)

    BeantwoordenVerwijderen