woensdag 28 november 2012

politiek 1


Rutte verbreekt zijn verkiezingsbeloftes.....

Ik ben niet van plan deze blog als een politiek platform te gaan gebruiken, maak je geen zorgen. Daarvoor heb ik er trouwens te weinig verstand van. Ik zou dan de krantenberichten enz. nauwlettender moeten gaan volgen. Maar soms zie ik dan toch iets wat een glimlach op mijn gezicht tovert......

Rutte gaat door de knieën en geeft toe dat hij beloftes moet breken. De oppositie gaat hier natuurlijk met alle graagte vet overheen, want als een politicus eenmaal bekend staat als onbetrouwbaar, komt ie daar nog maar heel moeilijk van af.....

De uitspraak van Alexander Pechtold maakte mij aangenaam wakker vanmorgen.
“Rutte lijkt mijn moeder wel. Die zei ook altijd dat ze winst had gemaakt als ze twee jurken had gekocht voor de prijs van één!” *

Ook als Rutte de ‘boel’ bij elkaar houdt, gaat hij een zware periode tegemoet. Zijn tegenstanders zijn met slechts strootjes waarschijnlijk al weer vetgemest voor de volgende aanval.

* Bij het tuincentrum hier verderop staan plantjes voor € 2,00 pst. en 3 voor € 5,00. Wanneer ik er maar 2 nodig heb, geeft dat me toch het gevoel dat ik mezelf tekort doe als ik er dan maar 2 neem.


4 opmerkingen:

  1. Hihi, ja zo werkt dat wel meestal... Herkenbaar wat je schrijft over die plantjes bij het tuincentrum.

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach ja politiek, ik heb er weinig vertrouwen in omdat het mensenwerk blijft.
    Straks zal politiek niet meer nodig zijn, dan zal het vertrouwen hersteld zijn.
    Niet in mensen maar in Hem die alles in Zijn handen houdt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mij is politiek het summum van: "Zo de wind waait, waait mijn jassie!" Slechts een enkeling jaagt daadwerkelijk zijn idealen na. Kom je echter hogerop, lees regerend, dan moet je zo flexibel worden. Je geloofwaardigheid komt dan op zijn minst een beetje op de tocht te staan. En nee dus, we brouwen er uiteindelijk....in deze tijd....niets van.

      Verwijderen